Lukuvuoden varrelta Kauriala
Lukuvuoden varrelta 2018-2019 20 STEAMaten tulevaan – luonnontieteen, muotoilun, suunnit- telun ja taiteen yhdistämistä Lukiossamme on jo pitkään huomattu tiede- ja taideaineiden yhteistyön loppumattomat mahdol- lisuudet. Tänä vuonna matemaattis-luonnontieteellisten aineiden ja kuvataiteen kosketuspintaan ja niiden yhdistämisen potentiaaliin on alettu kiinnittää erityistä huomiota: olemme kehittäneet niin sanottua STEAM-oppimista (Science, Technology, Engineering, Art and Math). Taustalla on ajatus siitä, että kun taiteelliseen työskentelyyn liittyvää omakohtaista kokemuksellisuutta, käsillä tekemistä ja luovaa ajattelua yhdistetään matemaattis-luonnontieteelliseen osaamiseen, voi syntyä todella mer- kittävää innovointia muun muassa kestävän kehityksen näkökulmasta.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MzQ2NzQ4