Lukuvuoden varrelta HML lyseon lukio 2019-2020

LUKUVUODEN VARRELTA 2019–2020 10 Hankkeet LUKUVUOSI KÄYNTIIN PYÖRÄILLEN Lyseon lukio osallistui ensimmäistä kertaa pyöräilyhankkeeseen, jossa oli tarkoitus et- siä keinoja kannustaa toisen asteen opiskeli- joita ja henkilökuntaa pyöräilemään entistä suuremman osan arkimatkoistaan. Keskeise- nä teemana tässä hankkeessa oli arjen aktiivi- suus ja sen lisääminen, mikä parhaimmillaan lisää hyvinvointia, jaksamista ja toimintaky- kyä, jotka ovat olennaisia asioita niin opinto- jen kuin työelämän kannalta. Toisena tärkeänä asiana tässä hankkeessa oli tunnistaa opiskelijoiden ja henkilökunnan kautta aktiiviseen arkiliikkumiseen vaikutta- via tekijöitä (muun muassa olosuhteet) ja et- siä keinoja lisätä pyöräilyä koko lukion arjessa. Hankkeen myötä lukiossa toteutettiin laa- ja pyöräilyä kartoittava kysely ja osa haluk- kaista opiskelijoista ja henkilökunnasta pääsi muutaman viikon ajan testaamaan päivittäin omassa arjessa hienoja sähköpyöriä. Tämä hanke toi hyvän liikuntastartin lukuvuodel- le, koska heti perään alkoi Liikkuva Tavastia -hanke, joka jatkoi sujuvasti lukion liikutta- mista aina lukuvuoden loppuun asti. Muista- kaa: ”Vierivä kivi ei sammaloidu”. OPETTAJAT TYÖELÄMÄTAITOJEN JA TULEVAISUUDEN ÄÄRELLÄ Tulevaisuuden työelämään keskittyvä Kol- mas tulevaisuus -hanke (2019–2021) järjes- ti syyskuussa hankelukioiden opettajille yh- teisen työpajapäivän. Osallistujia päivässä oli Lyseon lisäksi Kaurialasta, Parolasta, Lam- milta, Somerolta, Riihimäeltä, Salosta ja Lin- nakoskelta. Noin 200 osallistujan joukosta löytyi myös toistakymmentä työelämäasian- tuntijaa eri aloilta. Päivän tavoitteena oli tun- nistaa tulevaisuuden työelämätaitojen oppi- misen paikkoja ja vertaiskehittää opetusme- Lukuvuosi käyntiin pyöräillen.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzQ2NzQ4