Lukuvuoden varrelta 2020-2021 Kaurialan lukio
LUKUVUODEN VARRELTA 2020–2021 14 me oli kunakin päivänä neljä eri alan ammat- tivierasta. Toisen vuoden opiskelijat jakautui- vat kuulemaan neljää samanaikaista esitystä alakohtaisen kiinnostuksensa mukaan. Rei- lun kahden viikon vieraanamme oli siis 12 eri alan edustajaa ammattivieraiden iltapäivis- sä. Saivatpa tulevat abiturienttimme vierail- la myös ”Kolmas tulevaisuus – Aika matka!” lopputapahtumassa. Toivomme, että tämän tarjonnan kautta moni ensimmäisen vuoden opiskelija on saa- nut apua oman ammatillisen itsetuntemuk- sensa pohtimiseen ja toisen vuoden opiske- lijoiden ylioppilaskoe- ja jatko-opintosuun- nitelmat ovat täsmentyneet ammatillisen tie- touden pohjalta. OSAAMISESTA ILOA OMALLE YHTEISÖLLE JA MUILLE Koronavuoden erityisjärjestelyistä huolimat- ta pystyimme toteuttamaan monia jo tuttu- ja osaamisen jakamisen käytänteitä ja kokei- lemaan uusiakin. Taidetta hoitolaitoksiin -hanke jatkui: lukuvuonna 20–21 Kaurialan lukiolta lähti Alise Hirvosen digimaalatuis- ta eläinkuvista painettuja kalentereita alueen ikäihmisten hoitolaitoksiin ja hoivakotei- hin. Lisäksi hankkeeseen liittyen toteutettiin ikäihmisten toiveisiin perustuen luontovideo ja taidetyynyjä. Vaikka emme suunnitelmien mukaisesti voi- neetkaan järjestää STEAMing Experiences -hankkeeseen liittyviä työpajoja ulkopuoli- sille, kehitimme innovatiivisen teknologian käyttöä ja jaoimme kokemuksia muun muas- sa valtakunnallisissa koulutuksissa KuvisX- Media ja IsoKuva, joissa opiskelijatkin pää- sivät kertomaan kokemuksistaan virtuaali- sessa todellisuudessa oppimisesta eli VR.n käytöstä. Myös esiintymisosaamista päästiin jakamaan: musiikkikahviloissa, musiikin diplomikon- sertissa, ilmaisutaidon improvisaatiotuoki- ossa ja useissa striimaten lähetetyissä juhlis- sa opiskelijat pääsivät terveysturvallisuuteen liittyvistä rajoituksista huolimatta harjoitte- lemaan esiintymistä ja ilahduttamaan muita. Viime lukuvuonna alkanut roolipeli-iltatoi- minta laajentui ja vakiintui tänä lukuvuonna roolipelikerhoksi. Kokoontumaan päästiin joka toinen viikko silloin, kun oltiin lähiope- tuksessa. Toiminnassa oli mukana yli kaksi- kymmentä opiskelijaa. Pelattujen pelien kirjo oli laaja fantasiaseikkailuista kauhupeleihin ja samuraidraamaan, ja mukana oli niin ensiker- talaisia kuin kokeneita harrastajia. Roolipeli- kerho sai opiskelijakunnalta avustusta pelien hankkimiseen. Kerhon puheenjohtajana toi- mi tällä kaudella Juho Jokinen. Striimatut juhlamme sekä esimerkiksi li- ve-striimattuna toteutettu esittelyiltamme olivat oikea opiskelijaosaamisen taidonnäy- te: striimaukset hoiti Aku Ihamäen ja Alek- si Kokkosen sekä parin mukana hääräävän henkilökuntaan kuuluvan tiimi, joka hyppäsi puikkoihin lyhyellä varoitusajalla, mutta sitä- kin tehokkaammalla tekemisen meiningillä. Muutamia musakahviloitakin saimme kokea.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MzQ2NzUw