Lukuvuoden varrelta 2024–2025 Kaurialan lukio

KAURIALAN LUKIO 17 kelutaitojen itsearviointilomakkeen, jonka avulla opiskelija voi jakson puolivälissä arvioida omaa toimintaansa oppitunnin aikana ja tarvittaessa parantaa sitä. Samanaikaisopetusta ovat kehittäneet Lasse Ahva ja Sanna Mansikka. Äidinkielen ja kirjallisuuden sekä englannin kielen opettajina he ovat suunnitelleet kyseisten oppiaineiden yhteistä opintojaksoa, jossa yhdistyvät kirjallisuuden lukemisen, analysoinnin ja tulkinnan taidot äidinkielestä ja kirjallisuudesta englanninkielisen kirjallisuuden lukemiseen. Hankkeen kautta on saatu hankittua uusiseelantilaisen kirjailijan Katherine Mansfieldin novellikokoelmia. Novellikokoelman novelleista laaditaan valmiita tehtäväpaketteja, joita muutkin opettajat voivat hyödyntää - riippumatta siitä, onko kyse yhteisopetetusta opintojaksosta tai ei. SIGNAALI – LAAJENNETTU TODELLISUUS JA OHJELMOINTI AUTENTTISEMMAN OPPIMISEN EDISTÄJÄNÄ LUKIOKOULUTUKSESSA Signaali-hanke päättyi syyslukukauden päätteeksi tammikuussa 2025. 2,5 lukuvuoden mittainen hanke tuotti valtavasti uutta näkemystä ja kokemusta XR-teknologioista ja ohjelmoinnista lukiokoulutuksessa. Hankkeen päätavoitteena oli lisätä lukiolaisten tulevaisuuden taitoja niin teknologian käyttäjinä kuin myös materiaalien tuottajina. Viimeisenä toimintalukukautena hankkeen osana opiskelijat pääsivät vierailemaan muun muassa Helsingin kasvitieteellisessä puutarhassa, jossa harjoiteltiin VR-esityksen laatimista. Tämän lisäksi hankkeen kylkiäisenä opiskelijat laativat kooditaidetta Hämeenlinnan Valoilmiö-tapahtumaan ja laativat tekoälybotteja Adventure Club Oy:n ohjaamana Tampereen yliopistolla yhdessä Porin lukion LUMA-linjalaisten kanssa. Opiskelijoille on hankittu kaikkiin luokkiin hypistelytuotteita tukemaan keskittymistä.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzQ2NzUw