Lukuvuoden varrelta 2021–2022 Kaurialan lukio

LUKUVUODEN VARRELTA 2021–2022 22 hoittama oppimisympäristöhanke on mahdollistanut robotiikka- ja elektroniikkakurssien laitehankinnat. Lukuvuoden näyttävimpänä STEAM-ponnistuksena olivat tammikuussa kaikille koulussamme sisällä liikkuville ja ulkona ohikulkeville ykköskerroksen ikkunoista näkyvät STEAM-revontulet, joihin ohjelmoitiin revontulia simuloivat Arduino-ohjelmoidut valot elektroniikkakurssilla ja toteutettiin videoina heijastettavaa kooditaidetta työpajassa.Mukana oli myös 3D-mallinnettua revontulien inspiroimaa taidetta, omaehtoisesti toteutettua haastavampaa ohjelmointitaidetta ja musiikin osaajan oma sävellys. Kuvataiteen opintojaksolla rakennettiin led-valojen installointi. Monia työpajasuunnitelmia ja vierailuja jouduimme perumaan, mutta tiedelukion ykköset vierailivat Amos Rexissä ja luonnontieteellisessä museossa hakemassa inspiraatiota kuvataiteen opintojaksoon. Kaikille avoimeen Metropolian XR Centerin työpajaan osallistui viisitoista innokasta laajennetun todellisuuden tutustujaa. Tiedelukion ykkösten kuvataiteen opintojakson päättöviikon päivä sujui myös hyvin STEAM-orientoituneesti: meksikolaisen Tecxoticin järjestämässä merirobottityöpajassa vastattiin upeilla innovaatioilla ja ideoilla haasteeseen suunnitella merten hyvinvointiin liittyviä robotteja. STEAM-hankkeessa osallistuimme meksikolaisten järjestämään robottisuunnitteluhaasteeseen.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzQ2NzUw